§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady i warunki nabywania i korzystania z kart podarunkowych MINOU Cashmere (dalej łącznie: „Karty Podarunkowe”) w postaci:
- fizycznej (dalej: „Fizyczne Karty Podarunkowe” lub „FKP”);
- elektronicznej (dalej: „Elektroniczne Karty Podarunkowe” lub „EKP”).
- Wydawcą Kart Podarunkowych jest Natalia Rochacka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MINOU Cashmere Natalia Rochacka (adres stałego miejsca wykonywania działalności: ul. Jana Sobieskiego 10 lok. 73, 02-957 Warszawa), wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadająca NIP: 5251010211, numer REGON: 010930263 (dalej: „Wydawca”).
- W sprawach dotyczących Kart Podarunkowych, Nabywcy i Użytkownicy mogą kontaktować się z Wydawcą za pomocą:
- poczty elektronicznej – pod adresem: [email protected];
- poczty tradycyjnej – pod adresem: ul. Poznańska 3/13, 00-680 Warszawa;
- telefonu – pod numerem: 690 120 096.
- Warunkiem nabycia Karty Podarunkowej jest uprzednie zapoznanie się i akceptacja Regulaminu.
- W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie, do:
- Nabywców i Użytkowników korzystających z Kart Podarunkowych podczas zakupów w Sklepie internetowym – stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu Sklepu internetowego dotyczące Kupujących;
- Umowy nabycia zawartej w Sklepie internetowym – stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu Sklepu internetowego dotyczące Umowy sprzedaży.
§ 2. Definicje
- Użyte w Regulaminie wyrazy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
- Elektroniczna Karta Podarunkowa/EKP – bon towarowy wydawany na okaziciela w postaci elektronicznej, stanowiący znak legitymacyjny w rozumieniu art. 921(14) Kodeksu cywilnego, uprawniający Użytkownika do dokonania zakupu Towarów w Sklepie internetowym lub w Sklepie stacjonarnym za cenę nieprzekraczającą ustalonej wartości EKP;
- Fizyczna Karta Podarunkowa/FKP – bon towarowy wydawany na okaziciela w postaci fizycznej, stanowiący znak legitymacyjny w rozumieniu art. 921(14) Kodeksu cywilnego, uprawniający Użytkownika do dokonania zakupu Towarów w Sklepie stacjonarnym lub Sklepie internetowym za cenę nieprzekraczającą ustalonej wartości FKP;
- Karta Podarunkowa – Elektroniczna Karta Podarunkowa lub Fizyczna Karta Podarunkowa;
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Wydawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto – panel tworzony w systemie informatycznym Sklepu internetowego, umożliwiający Użytkownikowi korzystanie z jego funkcjonalności;
- Nabywca – osoba, która zawarła z Wydawcą Umowę nabycia lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
- Polityka prywatności Sklepu internetowego – dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Wydawcę, dostępny pod adresem internetowym: https://minou.pl/polityka-prywatnosci/;
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła z Wydawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
- Regulamin Sklepu internetowego – regulamin określający zasady i warunki korzystania ze Sklepu internetowego, dostępny pod adresem internetowym: https://minou.pl/regulamin/;
- Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Wydawcę pod adresem: internetowym https://minou.pl/;
- Sklep stacjonarny – stacjonarny sklep odzieżowy prowadzony przez Wydawcę;
- Towar – dostępna w Sklepie stacjonarnym lub w Sklepie internetowym rzecz ruchoma w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, którą może nabyć Kupujący, w szczególności odzież;
- Umowa nabycia – umowa, na podstawie której Wydawca zobowiązuje się do wydania Nabywcy Karty podarunkowej, a Nabywca zobowiązuje się do zapłaty ceny;
- Umowa sprzedaży – zawierana w Sklepie stacjonarnym umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, na podstawie, której Wydawca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Towaru i wydać mu Towar, a Kupujący zobowiązuje się odebrać Towar i zapłacić Sprzedawcy cenę;
- Użytkownik – osoba, która dokonuje zakupu w Sklepie stacjonarnym lub Sklepie internetowym z wykorzystaniem Karty Podarunkowej;
- Wydawca – termin zdefiniowany w § 1 ust. 2 Regulaminu;
- Zamówienie – zamówienie składane przez Kupującego w Sklepie internetowym.
- Użyte w Regulaminie terminy pisane wielką literą, które nie zostały zdefiniowane w ust. 1 powyżej albo w innych postanowieniach Regulaminu, mają znaczenie nadane im przez Regulamin Sklepu internetowego.
§ 3. Ogólne zasady korzystania z Karty Podarunkowej
- Wartość Karty Podarunkowej jest wyrażona w złotych polskich i może wynosić: 250 złotych, 500 złotych, 750 złotych, 1000 złotych.
- Wartość wydanej Karty Podarunkowej nie może zostać zwiększona.
- Karta podarunkowa wydawana jest na okaziciela i nie zawiera żadnych danych pozwalających na identyfikację osoby uprawnionej do jej wykorzystania.
- Aktualną wartość Karty Podarunkowej Użytkownik może sprawdzić kontaktując się z Wydawcą za pomocą poczty elektronicznej, pod adresem poczty elektronicznej wskazanym w § 1 ust. 3 pkt 1 lub telefonicznie pod numer telefonu wskazany w § 1 ust. 3 pkt 3 Regulaminu.
- Karta Podarunkowa może być wykorzystywana wielokrotnie podczas nabywania Towarów w Sklepie stacjonarnym lub w Sklepie internetowym.
- Użytkownik może przedłożyć do zapłaty za kupowany Towar więcej niż 1 (jedną) Kartę Podarunkową.
- Karta Podarunkowa nie jest kartą płatniczą i nie podlega wymianie na środki pieniężne.
- Okres ważności Karty Podarunkowej wynosi 6 (sześć) miesięcy od dnia jej wydania Nabywcy. Po upływie okresu ważności, karta Podarunkowa nie może zostać wykorzystana do nabywania Towarów.
- Wydawca nie wydaje duplikatów Karty Podarunkowej.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za użycie Karty podarunkowej przez osobę nieuprawnioną, która weszła w jej posiadanie z przyczyn leżących po stronie Nabywcy.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za Kartę podarunkową, która została utracona przez Nabywcę po jej otrzymaniu. Utracona Karta Podarunkowa nie podlega odtworzeniu.
- Wydana Karta Podarunkowa, będąca:
- Fizyczną Kartą Podarunkową – nie podlega zwrotowi;
- Elektroniczną Kartą Podarunkową – podlega zwrotowi na podstawie i zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu.
§ 4. Nabycie Fizycznej Karty Podarunkowej
- Nabywca może nabyć FKP w Sklepie stacjonarnym lub w Sklepie internetowym.
- FKP wydawana jest w postaci papierowej z dostępnymi polami do uzupełnienia danych.
- Warunkiem nabycia FKP w Sklepie stacjonarnym jest zapłata przez Nabywcę ceny będącej równowartością wartości FKP, to jest odpowiedniej kwoty określonej w § 3 ust. 1.
- Nabycie FKP w Sklepie internetowym wymaga dokonania przez Nabywcę takich samych czynności, które na podstawie Regulaminu Sklepu internetowego są wymagane do zawarcia Umowy sprzedaży przez Kupującego, z uwzględnieniem postanowień niniejszego § 4.
- Dostarczenie Nabywcy FKP nabytej w Sklepie internetowym następuje w wybrany przez Nabywcę sposób dostawy.
- Cena za FKP nie może zostać uiszczona przy użyciu innej Karty Podarunkowej.
- Przy nabyciu FKP nie uwzględnia się bonów rabatowych ani obniżek cen wynikających z akcji promocyjnych prowadzonych przez Wydawcę, chyba że ustanowione przez Wydawcę warunki danej akcji promocyjnej stanowią inaczej.
§ 5. Nabycie Elektronicznej Karty Podarunkowej
- EKP można nabyć w Sklepie internetowym.
- Nabycie EKP w Sklepie internetowym wymaga dokonania przez Nabywcę takich samych czynności, które na podstawie Regulaminu Sklepu internetowego są wymagane do zawarcia Umowy sprzedaży przez Kupującego, z uwzględnieniem postanowień niniejszego § 5.
- Wydawca dostarcza EKP Nabywcy niezwłocznie po dokonaniu przez niego zapłaty ceny będącej równowartością wartości EKP, to jest odpowiedniej kwoty określonej w § 3 ust. 1.
- Dostarczenie EKP Nabywcy następuje poprzez jej wysłanie za pomocą poczty elektronicznej pod adres podany przez Nabywcę.
- Cena za EKP nie może zostać uiszczona przy użyciu innej EKP.
- Przy nabyciu EKP nie uwzględnia się bonów rabatowych ani obniżek cen wynikających z akcji promocyjnych prowadzonych przez Wydawcę, chyba że ustanowione przez Wydawcę warunki danej akcji promocyjnej stanowią inaczej.
§ 6. Korzystanie z Karty Podarunkowej w Sklepie stacjonarnym
- Użytkownik może rozpocząć korzystanie z Karty Podarunkowej niezwłocznie po jej otrzymaniu.
- W Sklepie stacjonarnym jest możliwa realizacja FKP i EKP.
- Korzystanie z FKP wymaga okazania członkom personelu Sklepu stacjonarnego FKP w sposób umożlwiający odczytania danych zapisanych na FKP.
- Korzystanie z EKP wymaga okazania członkom personelu EKP na wyświetlaczu urządzenia mobilnego lub w postaci wydruku pliku, w jakim EKP została dostarczona Nabywcy, w sposób umożliwiający odczytanie numeru EKP i przypisania tego numeru do systemu kasowego.
- Użytkownik może wykorzystać więcej niż jedną Kartę Podarunkową w ramach tej samej transakcji. W przypadku wskazanym w zdaniu poprzedzającym, wartości wykorzystanych Kart Podarunkowych podlegają zsumowaniu.
- Łączna cena Towarów objętych Umową sprzedaży zawieranej z wykorzystaniem Karty Podarunkowej może być:
- niższa od wartości tej Karty Podarunkowej – w takim przypadku, zawarcie Umowy sprzedaży skutkuje obniżeniem wartości Karty Podarunkowej o cenę nabytych Towarów. Różnica pomiędzy wartością Karty Podarunkowej a ceną nabytych Towarów nie podlega wypłacie Użytkownikowi w pieniądzu;
- równa wartości tej Karty Podarunkowej;
- wyższa od wartości tej Karty Podarunkowej – w takim przypadku, Użytkownik zobowiązany jest uiścić brakującą część ceny w pieniądzu lub za pomocą innej Karty podarunkowej.
- Użytkownik nabywający Towary przy wykorzystaniu Karty Podarunkowej może skorzystać z obniżek cen wynikających z akcji promocyjnych prowadzonych przez Wydawcę, chyba że ustanowione przez Wydawcę warunki danej akcji promocyjnej stanowią inaczej.
- W przypadku skutecznego skorzystania przez Użytkownika z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży Towaru, który został nabyty z wykorzystaniem Karty Podarunkowej, Wydawca zwraca Użytkownikowi cenę Towaru poprzez zwiększenie wartości Karty Podarunkowej o kwotę stanowiącą równowartość tej ceny.
§ 7. Korzystanie z Karty Podarunkowej w Sklepie internetowym
- Użytkownik może rozpocząć korzystanie z Karty Podarunkowej niezwłocznie po jej otrzymaniu.
- W Sklepie internetowym jest możliwa realizacja FKP i EKP.
- Korzystanie z Karty Podarunkowej polega na wpisaniu przypisanego do niej kodu w dedykowanym polu formularza służącego do złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym.
- Użytkownik może wykorzystać więcej niż jedną Kartę Podarunkową w ramach tej samej transakcji. W przypadku wskazanym w zdaniu poprzedzającym, wartości wykorzystanych Kart Podarunkowych podlegają zsumowaniu.
- Łączna cena Towarów objętych Umową sprzedaży zawieranej z wykorzystaniem Karty Podarunkowej może być:
- niższa od wartości tej Karty Podarunkowej – w takim przypadku, zawarcie Umowy sprzedaży skutkuje obniżeniem wartości Karty Podarunkowej o cenę nabytych Towarów. Różnica pomiędzy wartością Karty Podarunkowej a ceną nabytych Towarów nie podlega wypłacie Użytkownikowi w pieniądzu;
- równa wartości tej Karty Podarunkowej;
- wyższa od wartości tej Karty Podarunkowej – w takim przypadku, Użytkownik zobowiązany jest uiścić brakującą część ceny w pieniądzu lub za pomocą innej Karty podarunkowej.
- Użytkownik nabywający Towary przy wykorzystaniu Karty Podarunkowej może skorzystać z obniżek cen wynikających z akcji promocyjnych prowadzonych przez Wydawcę, chyba że ustanowione przez Wydawcę warunki danej akcji promocyjnej stanowią inaczej.
- W przypadku skutecznego skorzystania przez Użytkownika z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży Towaru, który został nabyty z wykorzystaniem EKP, Wydawca zwraca Użytkownikowi cenę Towaru przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Użytkownika.
§ 8. Prawo odstąpienia od Umowy nabycia Elektronicznej Karty Podarunkowej
- Postanowienia niniejszego § 8 dotyczą wyłącznie Nabywcy będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta.
- Nabywca ma prawo odstąpić od Umowy nabycia EKP bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania EKP.
- Prawo odstąpienia od Umowy nabycia EKP, Nabywca wykonuje poprzez złożenie Wydawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy nabycia EKP (dalej: „Oświadczenie”). Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy nabycia EKP wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
- Oświadczenie może być złożone przez Nabywcę w jakiejkolwiek formie, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. W celu usprawnienia realizacji prawa odstąpienia od Umowy nabycia EKP, Wydawca zaleca jednak złożenie Oświadczenia w sposób wskazany w ust. 5 poniżej.
- Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Wydawcę na stronie internetowej Sklepu pod adresem: https://minou.pl/pouczenie-o-odstapieniu-od-umowy/. Formularz zawiera następujące elementy, które należy uzupełnić:
- data;
- nazwa i cena towaru (EKP);
- numer zamówienia (numer EKP);
- data odbioru towaru (EKP);
- imię i nazwisko;
- adres;
- numer konta.
- Wykonując prawo odstąpienia od Umowy nabycia EKP, wypełniony formularzy Nabywca powinien przesłać pocztą elektroniczną pod adres wskazany w § 1 ust. 3 pkt 1 lub pocztą tradycyjną pod adres wskazany w § 1 ust. 3 pkt 2 Regulaminu.
- Wydawca przesyła Nabywcy potwierdzenie otrzymania Oświadczenia niezwłocznie po jego otrzymaniu, za pomocą poczty elektronicznej.
- Zwrot ceny EKP następuje w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Oświadczenia przez Wydawcę. Zwrot ceny EKP dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Nabywcę w pierwotnej transakcji, chyba że Nabywca wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Nabywca nie ponosi kosztów zwrotu dokonanej płatności.
§ 9. Reklamacje
- W przypadku wystąpienia nieprawidłowości dotyczących nabycia lub korzystania z Karty Podarunkowej, Nabywca lub Użytkownik może zgłosić reklamację.
- Reklamacje mogą być składane za pomocą poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej, pod adresami wskazanym w § 1 ust. 3 Regulaminu.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko Nabywcy lub Użytkownika;
- adres poczty elektronicznej lub adres poczty tradycyjnej;
- szczegółowy opis dostrzeżonych nieprawidłowości oraz (w miarę możliwości) dokumenty potwierdzające ich wystąpienie;
- żądanie reklamacji.
- W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera informacji niezbędnych do jej rozpatrzenia, Wydawca może zwrócić się do osoby składającej reklamację z prośbą o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Wydawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania w prawidłowej i kompletnej formie.
- Odpowiedź na reklamacje udzielana jest za pomocą poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej.
§ 10. Pozasądowe rozwiazywanie sporów
- Postanowienia niniejszego § 10 dotyczą wyłącznie Nabywców i Użytkowników będących Konsumentami.
- Nabywca lub Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
- powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów i organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
- Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Nabywca lub Użytkownik może skorzystać także z platformy do internetowego rozstrzygania sporów (ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 11. Przetwarzanie danych osobowych
- Do przetwarzania danych osobowych Nabywców i Użytkowników nabywających i korzystających z Kart Podarunkowych w Sklepie internetowym stosuje się odpowiednio postanowienia Polityki prywatności Sklepu internetowego dotyczące Kupujących.
- Do przetwarzania danych osobowych Nabywców nabywających FKP
w Sklepie stacjonarnym zastosowanie znajdują postanowienia klauzuli informacyjnej, która stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Kart Podarunkowych.
§ 12. Zmiana Regulaminu
- Wydawca może dokonać zmiany w Regulaminie w przypadku:
- zmiany przedmiotu działalności Wydawcy;
- prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego;
- decyzji Wydawcy o wprowadzeniu bardziej korzystnych dla Nabywców i Użytkowników warunków korzystania z Karty Podarunkowej.
- Zmiana Regulaminu nie może prowadzić do wprowadzenie mniej korzystnych dla Nabywców i Użytkowników warunków korzystania z Karty Podarunkowej.
- O zmianie Regulaminu Wydawca informuje poprzez:
- udostępnienie zmienionej wersji Regulaminu w Sklepie stacjonarnym,
- opublikowanie zmienionej wersji Regulaminu w Sklepie internetowym oraz
- przesłanie zmienionej wersji Regulaminu za pomocą poczty elektronicznej Nabywcom, którzy nabyli Kartę Podarunkową w Sklepie internetowym.
- Nabywca lub Użytkownik, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może do czasu wejścia zmian w życie złożyć sprzeciw. Złożenie sprzeciwu może nastąpić za pomocą poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej, pod adresami wskazanym w § 1 ust. 3 Regulaminu.
- W przypadku złożenia sprzeciwu, o którym mowa w ust. 4 powyżej, do Karty Podarunkowej posiadanej przez Nabywcę lub Użytkownika stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu sprzed dokonania zmiany.
§ 13. Postanowienia końcowe
- Integralną częścią Regulaminu jest Załącznik nr 1 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.
- Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 21.07.2023 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: „RODO”) uprzejmie informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych Nabywcy Karty Podarunkowej w Sklepie stacjonarnym (dalej: „Nabywca”) jest Natalia Rochacka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MINOU Cashmere Natalia Rochacka (adres stałego miejsca wykonywania działalności: ul. Jana Sobieskiego 10 lok. 73, 02-957 Warszawa), wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadająca NIP: 5251010211, numer REGON: 010930263 (dalej: „Administrator”).
- We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Nabywca może kontaktować się z Administratorem za pomocą poczty elektronicznej, pod adresem: [email protected]
- Administrator może przetwarzać dane osobowe Nabywcy w celu:
- zawarcia umowy nabycia Fizycznej Karty Podarunkowej w Sklepie stacjonarnym pomiędzy Nabywcą i Administratorem oraz jej wykonania — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy);
- wypełnienia obowiązków ciążących na Administratorze z mocy przepisów RODO — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia przez Administratora obowiązku prawnego);
- przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia przez Administratora obowiązku prawnego).
- Podanie danych osobowych przez Nabywcę jest dobrowolne, lecz podanie danych takich jak imię i nazwisko jest niezbędne do zawarcia umowy z Administratorem oraz jej wykonywania (niepodanie ww. informacji skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy).
- Dane osobowe Nabywcy nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (w tym profilowania) oraz nie będą przekazywane do Państwa trzeciego.
- Odbiorcami danych osobowych Nabywcy będą:
- firma świadcząca na rzecz Administratora usługi księgowe;
- kancelaria świadcząca na rzecz Administratora usługi prawne;
- podmioty, którym Administrator ma prawny obowiązek przekazać dane.
- Dane osobowe Nabywcy będą przechowywane:
- przez okres trwania umowy — w przypadku danych osobowych, które są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy;
- przez okres wymagany przez prawo – w przypadku danych osobowych, które są przetwarzane w celu wykonania obowiązku prawnego.
- W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych Nabywcy, przysługują mu określone uprawnienia:
- prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Nabywcy są przetwarzane przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe;
- jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) Nabywca ma prawo zażądać ich sprostowania;
- w pewnych sytuacjach Nabywca może zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, np. gdy:
- dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których poinformował;
- Nabywca skutecznie cofnął zgodę na przetwarzanie danych – o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej;
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem;
- konieczność usunięcia danych wynika z ciążącego na Administratorze obowiązku prawnego;
- prawo przeniesienia danych do innego administratora – dotyczy to jedynie tych danych Nabywcy, które przetwarzane są na podstawie umowy oraz w sposób zautomatyzowany;
- prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Nabywcy do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora;
- jeśli Nabywca uzna, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem, lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych, może zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;
- Nabywca ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych przez Administratora narusza przepisy RODO lub innych przepisów o ochronie danych osobowych.