FAQ

PRODUKTY

Czy wszystkie produkty dostępne na stronie sklepu są dostępne w sklepie stacjonarnym?

Wszystkie produkty widniejące na stronie internetowej jako dostępne można zobaczyć na żywo w naszym warszawskim butiku przy ul. Poznańskiej 3/13.

Jeśli łatwiej jest Ci dotrzeć do jednego z naszych butików partnerskich, skontaktuj się bezpośrednio z danym salonem lub z nami, mailowo albo telefonicznie – z chęcią sprawdzimy czy dany model jest tam dostępny.

Przedmiot widnieje na stronie jako niedostępny, ale widnieje tam napis „POWIADOM O DOSTĘPNOŚCI”.
Jak on działa?

W momencie, kiedy jakiś produkt na stronie się wyprzeda to pojawia się przycisk „POWIADOM O DOSTĘPNOŚCI”.

Jeśli zależy Ci na tym, żeby dowiedzieć się o jego powrocie najszybciej jak się da, wystarczy, że po kliknięciu w przycisk podasz swój adres mailowy. Kiedy tylko dany produkt się u nas pojawi – dostaniesz na swoją skrzynkę maila z taką informacją.

Nie wiem jaki rozmiar wybrać. Co zrobić?

Najlepszym rozwiązaniem jest poleganie na wymiarach. Staramy się, aby produkty były jak najlepiej opisane, a każdy sweter czy spodnie mają na swojej stronie produktu szczegółowo rozpisane i zaznaczone na zdjęciu wymiary. 

Jeżeli nadal masz dylemat, który będzie wyglądał lepiej – skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo, postaramy się doradzić najlepiej jak potrafimy.

Czy kolory są takie same jak na zdjęciach?

To jest bardzo trudna kwestia, ponieważ kolor, który widzisz na stronie nie zależy tylko od samego zdjęcia, ale też od rodzaju i ustawień monitora, matrycy itd. U każdego może on wyglądać inaczej. Staramy się jak możemy, żeby zdjęcia odpowiadały stanowi rzeczywistemu, ale jeżeli masz wątpliwości to odezwij się do nas i postaramy się opisać jak dany kolor wygląda.

Czym różnią się swetry z podwójnej przędzy od tych z poczwórnej?

Swetry z podwójnej przędzy są delikatniejsze i tak lekkie, że praktycznie nie czuć ich na ciele. Sprawdzają się nawet latem – nad morzem czy wieczorami. Świetnie nadają się do ubierania się „na cebulkę” czy zakładania pod kardigan czy marynarkę. Nabierają puszystości wraz z noszeniem i kolejnymi praniami.

Swetry z poczwórnej przędzy są bardziej mięsiste i puszyste od początku. Najbardziej przydadzą się w chłodniejsze dni i dla osób, którym zawsze jest zimno. Dają niezwykły komfort, ponieważ dzięki termoregulacji – naturalnej właściwości kaszmiru – grzeją bez przegrzewania.

KASZMIR

Czy kaszmir, którego używacie do produkcji, jest etycznie pozyskiwany?

Nasze produkty powstają w manufakturach w Nepalu oraz Mongolii – krajach z bardzo długą tradycją hodowli kóz kaszmirskich, a tym samym z ogromną wiedzą i doświadczeniem na ich temat oraz na temat wytwarzania produktów z kaszmiru. Jednak wiemy, że to nie zawsze idzie w parze z wymogami etycznymi i ekologicznymi współczesnego świata. 

W związku z tym nasze miękkości powstają tylko w osobiście odwiedzonych i sprawdzonych pod kątem warunków pracy, sposobu pozyskiwania kaszmiru oraz jego jakości miejscach, z przędzy posiadającej certyfikaty potwierdzające tę zgodność: Sustainable Fiber Alliance (SFA) oraz Monogolian Wool and Cashmere Association (MWCA).

SFA Cashmere Standard definiuje odpowiedzialną produkcję kaszmiru poprzez przestrzeganie pięciu globalnych zasad, zgodnie z którymi producenci są odpowiedzialni za:

  • zapewnienie dobrostanu swoich kóz
  • ochronę bioróżnorodności i odpowiedzialne użytkowanie gruntów
  • promowanie godnej pracy
  • utrzymywanie i poprawianie jakości włókien
  • prowadzenie skutecznego systemu zarządzania

MWCA wydaje certyfikaty potwierdzające zgodność działań manufaktury z wymaganiami dotyczącymi:

  • jakości kaszmiru potwierdzonej w testach laboratoryjnych
  • zrównoważonego wytwarzania produktów z kaszmiru
  • warunków pracy

Czy wasze swetry się mechacą albo kulkują?

Kaszmir jako włókno naturalne nie jest jednolity. Dbamy o to by nasze swetry były robione z możliwie najdłuższych kaszmirowych włókien, żeby zapewnić jak najdłuższą żywotność naszych miękkości. Jednak w każdej przędzy dopuszczalna jest pewna ilość włókien, które są krótsze, a dodatkowo tarcie mechaniczne (np. pocieranie torebką czy ramieniem) powoduje wyciąganie tych włókien z przędzy – w efekcie na swetrze pojawiają się znane nam wszystkim kuleczki. 

W przypadku naszych kaszmirów wystarczy go w takiej sytuacji ogolić lub wyprać, ponieważ nie jest to wada, a cecha kaszmiru. Po każdej sesji prania i golenia kuleczek będzie coraz mniej, aż w końcu powinny przestać się pojawiać.

PRANIE I PRASOWANIE

Kaszmiry dostępne w MINOU dzielą się na dwie grupy: dzianiny i tkaniny.
Do dzianin zaliczamy swetry, spodnie, czapki, rękawiczki oraz szale dzianinowe, a do tkanin – szale mgiełki i chusty. 

Jak dbać o dzianiny?

  • Nasze dzianiny można bez obaw prać w pralce ustawionej na program do wełny lub do delikatnych ubrań – ważne, aby nie przekraczać 30o i 400 obr./min. 
  • Do prania nie stosujemy proszków do prania (zawierają enzymy, które z czasem mogą uszkadzać włókna) ani płynów zmiękczających (zaklejają włókna przez co kaszmir traci na puszystości i staje się płaski). Idealny będzie natomiast płyn do wełny, najlepiej bez lanoliny (odpowiada ona za uczulenia oraz obciąża włókna). 
  • Trzeba pamiętać, aby przy wyciąganiu wilgotnych rzeczy z pralki przypadkiem nie pociągnąć za jakąś część dzianiny, ponieważ takie rozciągnięcie może skutkować stałym odkształceniem. 
  • Po wyciągnięciu wystarczy rozłożyć rzeczy na płasko na suszarce i delikatnie uformować, a po wyschnięciu będą wyglądać jeszcze lepiej niż przed praniem. 
  • Pranie można powtarzać zawsze wtedy, kiedy czujemy, że dana rzecz wymaga odświeżenia. 
  • Najlepiej prasować dzianiny żelazkiem na ustawionym na niską temperaturę, po lewej stronie. Możesz też użyć parownicy, ale pamiętaj, żeby nie zbliżać dyszy za blisko do prasowanej rzeczy, ponieważ wysoka temperatura może odkształcić kaszmirowe włókna.

Jak dbać o tkane szale i chusty?

  • Jeśli chodzi o tkaniny, to pod żadnym pozorem nie pierzemy ich w wodzie – nawet ręcznie! 
  • Nasze chusty i mgiełki są na tyle delikatne, że pod wpływem wody przędza, z której są utkane, może się poprzesuwać co da efekt karbowania tkaniny. 
  • Aby zachować je w jak najlepszej kondycji trzeba prać je w pralni chemicznej na sucho. 
  • Najlepiej takie pranie wykonywać zawsze po sezonie noszenia tkaniny oraz w razie potrzeby odświeżenia.

Dlaczego polecacie pranie kaszmiru, nawet jeśli nie ma na nim zabrudzeń?

Proces oczyszczania wodą lub w pralni chemicznej pozwala odświeżyć włókna oraz zdjąć z nich niewidoczne zanieczyszczenia, które je oblepiają i w ten sposób powodują utratę puszystości. Dzięki temu szale czy swetry znów „oddychają” i odzyskują swoje właściwości.

Dlatego zanim odłożysz swoje kaszmiry do szafy po sezonie zimowym, pamiętaj, aby zawsze je wyprać. Wtedy na pewno będą Ci służyć przez wiele chłodnych dni.

PRZECHOWYWANIE

Jak przechowywać kaszmiry MINOU?

  • Dzianinową odzież i dodatki z kaszmiru należy przechowywać złożone, najlepiej nieprzykryte innymi rzeczami. Nie wieszaj ich, ponieważ wieszak może odkształcić sweter i nie wróci on do swojego pierwotnego kształtu.
  • W przypadku chust i mgiełek, można użyć zarówno wieszaka jak i ułożyć je złożone na półce. 
  • Nie chowaj kaszmiru do pudełek – najpiękniej będzie wyglądał, kiedy będzie mógł „oddychać”. 
  • Aby zabezpieczyć go przed molami użyj woreczków z lawendą, krążków cedrowych lub feromonowych pułapek na mole.

NOSZENIE

Jak sprawić, żeby kaszmiry MINOU jak najdłużej mi służyły w idealnym stanie?

Dzianiny kaszmirowe podczas każdego założenia rozprężają się, dlatego nie noś ich codziennie. Kiedy odpoczną złożone, włókna wrócą do poprzedniego stanu, a Ty będziesz się dłużej cieszyć swoim swetrem, szalem czy spodniami między praniami.

Nie pocieraj intensywnie dzianiny np. torebką, ponieważ tarcie powoduje uszkadzanie włókien skutkujące mechaceniem kaszmiru, a w dłuższej perspektywie jego filcowaniem lub przecieraniem.

Nosząc chustę lub mgiełkę pamiętaj, aby uważać na suwaki – czy to w kurtce czy w torebce – ponieważ są one częstą przyczyną uszkodzeń kaszmirowych szali.

ZAMÓWIENIA

Jakie są możliwości dostawy zamówień?

Na stronie są 3 możliwości wysyłki na terenie Polski:

  • dostawa do paczkomatu InPost
  • dostawa przez kuriera InPost
  • odbiór osobisty w butiku przy ul. Poznańskiej 3/13 w Warszawie

oraz 2 możliwości wysyłek zagranicznych:

  • dostawa przez kuriera (firma kurierska jest wybierana w zależności od dostępności)
  • dostawa przez Pocztę Polską


Jakie są koszty dostawy?

Dostawa zamówienia ze sklepu internetowego na terenie Polski jest darmowa.

W przypadku wysyłki zagranicznej cena jest zależna od kraju docelowego i wyświetli się po jego wybraniu, podczas składania zamówienia.
Dokładny cennik wysyłek zagranicznych znajduje się w zakładce Dostawa.

Czy mogę złożyć zamówienie z dostawą za granicę?

Oczywiście – wystarczy, że na etapie podawania danych do płatności i wysyłki podasz adres zagraniczny, na który paczka ma być dostarczona. Wysyłamy paczki do każdego miejsca na świecie.

Jak długo będę czekać na dostarczenie mojego zamówienia?

Staramy się pakować i wysyłać wszystkie zamówienia w ciągu 24h od ich złożenia (w dni robocze). W przypadku złożenia zamówienia w weekend, zostanie ono nadane w poniedziałek. Kolejno dla wysyłki na terenie Polski:

  • dostawa do paczkomatu trwa 1-2 dni robocze od dnia nadania
  • dostawa przez kuriera InPost trwa 1-2 dni robocze

W przypadku wysyłki za granicę:

  • dostawa przez kuriera (firma kurierska jest wybierana w zależności od dostępności) trwa 2-28 dni w zależności od firmy i kraju docelowego
  • dostawa przez pocztę Polską trwa w zależności od kraju docelowego 4-24 dni (Europa, Azja, Afryka, Ameryka Południowa) lub 2-8 tygodni (Ameryka Północna, Australia i Oceania)

Potrzebuję, żeby paczka została dostarczona przez kuriera po konkretnej godzinie. Gdzie mogę to zaznaczyć?

Niestety nie mamy wpływu na godziny dostarczania paczek przez kurierów.
Jeśli taka informacja pojawia się w uwagach do zamówienia to zawsze zapisujemy ją też na paczce, ale to czy prośba zostanie spełniona zależy tylko od dostawcy.

Czy muszę się rejestrować, żeby złożyć zamówienie?

Rejestracja ani logowanie nie jest konieczne do złożenia zamówienia, ale polecamy tę opcję. Dzięki posiadaniu konta i dodaniu adresu bilingowego oraz dostawy uzupełnią się one automatycznie przy każdym zamówieniu. Dodatkowo będziesz mieć wgląd w status zamówień, a także sprawdzisz historię swoich zakupów.

Czy jeżeli zakupiony przedmiot nie będzie na mnie pasował, to mogę go zwrócić albo wymienić?

Produkty, które w jakikolwiek sposób nie spełniają Twoich wymagań możesz zwrócić lub wymienić w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia odebrania zamówienia.

Jeśli problemem jest kolor albo rozmiar swetra, istnieje możliwość jego wymiany, ale tylko w obrębie tego samego modelu. W przypadku chęci wymiany swetra/szala/czapki na inny model konieczne jest dokonanie zwrotu i ponowny zakup.

Jak sprawdzić stan realizacji zamówienia?

Dostaniesz informację o każdej zmianie statusu zamówienia na adres mailowy podany przy finalizacji zakupu. Stan zamówienia skontrolujesz także po zalogowaniu na swoje konto – pod warunkiem, że rejestracja została wykonana przed złożeniem zamówienia.

Czy mogę anulować zamówienie?

Jeśli z jakiegoś powodu chcesz anulować zamówienia to jak najszybciej napisz do nas na adres sklep@minou.pl lub zadzwoń pod numer 690 120 096 w godzinach pracy butiku 12:00-19:00. 

Dotarł do mnie niewłaściwy produkt. Co mam zrobić?

Jeżeli dotarło do Ciebie nie to co było w zamówieniu napisz do nas na adres sklep@minou.pl lub zadzwoń pod numer 690 120 096 w godzinach pracy butiku. Postaramy się jak najszybciej sprawdzić co było tego przyczyną i ustalić najlepsze rozwiązanie tej sytuacji.

W jaki sposób są pakowane zamówienia?

Nasze przesyłki pakowane są z wielką dbałością o szczegóły, aby zapewnić osobom je otwierającym wyjątkowe doświadczenie. Każdy zamówiony przedmiot jest starannie owinięty w delikatną bibułkę, chroniąc go przed uszkodzeniami w czasie transportu. Następnie umieszczamy go w eleganckim, ręcznie wykonanym pudełku w kolorze czarnym, na którym widnieje logo naszej marki. Na zakończenie tego procesu każda paczka jest starannie przewiązywana logowaną wstążką, dodającą jeszcze więcej uroku i elegancji.

Jak działają kody rabatowe?

Kody rabatowe mogą być procentowe (obniżają wartość koszyka o x %) albo kwotowe (obniżają wartość koszyka o x zł). Miejsce na wpisanie kodu rabatowego znajduje się w koszyku, pod wszystkimi dodanymi do niego produktami.

Najczęściej kody rabatowe nie obejmują nowości oraz produktów przecenionych, chyba że warunki promocji są inne.

PŁATNOŚCI

Jakie są metody płatności na stronie?

Na stronie dostępne są następujące metody płatności:

  • za pobraniem
  • Przelewy24 (w tym znajdują się: płatność BLIK, PayPo, Raty ALIOR 0%)
  • PayPal
  • przelew bankowy

Czy mogę zapłacić za zakupy w ratach albo skorzystać z płatności odroczonych?

W naszym sklepie istnieje możliwość dokonania zakupu przy użyciu zarówno płatności odroczonych (PayPo) jak i płatności ratalnych (Raty ALIOR 0%).

Podstawowe warunki płatności PayPo przedstawiono pod linkiem https://minou.pl/paypo/, a warunki dotyczące Rat ALIOR 0% pod linkiem https://minou.pl/kup-w-ratach-0/.

Pełne warunki dotyczące płatności można znaleźć na platformach PayPo i Alior.

Jaki jest numer konta do zapłaty przelewem?

Numer konta w przypadku wyboru płatności poprzez przelew bankowy:

MINOU Cashmere
Bank Millennium 
22 1160 2202 0000 0003 6282 2021

Czy za zakupy mogę otrzymać fakturę VAT?

Wystawiamy faktury VAT za zakupy w naszym sklepie. Jeżeli chcesz ją otrzymać wystarczy w momencie podawania danych przy zamówieniu zaznaczyć okienko przy tekście „Proszę o fakturę” i podać NIP oraz nazwę firmy na początku formularza.

W jaki sposób dostarczony zostanie do mnie dokument sprzedaży?

Dokument sprzedaży, czyli paragon lub faktura, są zawsze włożone do paczki. 
Jeżeli chcesz wysłać komuś prezent i nie chcesz, żeby znajdował się tam paragon to zaznacz pole „Pakowanie na prezent” a w adresie dostawy podaj dane obdarowywanej osoby. Wtedy prześlemy dowód zakupu na Twojego maila.

ZWROTY/WYMIANY/REKLAMACJE

Jak mam zapakować towar do zwrotu?

Zwrot możesz nadać w tej samej paczce, w której przyszło zamówienie. Najważniejsze, aby do zwrotu był dodany formularz zwrotu dostępny tutaj https://minou.pl//wp-content/uploads/2021/03/Formularz-zwrotu-i-reklamacji.doc.

Jeżeli zwracasz całe zamówienie będziemy wdzięczni za załączenie paragonu lub faktury, a w przypadku zwrotu części zamówienia – ich kopii.

Na jaki adres mam wysłać paczkę ze zwrotem?
Czy mam skorzystać z konkretnej firmy kurierskiej?

Paczkę ze zwracanymi produktami nadaj na adres:

MINOU Cashmere
Ul. Poznańska 3/13
00-680 Warszawa

Firma kurierska jest dowolna (DHL, DPD, InPost, Poczta Polska itd.) – ważne by przesyłka była paczką kurierską/pocztową, a nie z dostawą do okolicznych paczkomatów.

Czy odesłanie zwracanych zakupów odbywa się na mój koszt?

Koszt wysyłki przesyłki zwrotnej leży po stronie zwracającego.

Czy mogę dokonać zwrotu zakupów zrobionych on-line w sklepie stacjonarnym?

Zwroty przyjmujemy zarówno wysyłkowo jak i w naszym warszawskim butiku. Jeżeli chcesz nas odwiedzić to weź ze sobą wypełniony formularz zwrotu – przyspieszy to proces.

W przypadku zakupu w butiku partnerskim należy zwrócić produkt u danego partnera.

Czy przy zwrocie w butiku otrzymam gotówkę czy zwrot na kartę?

Jeżeli chcesz zwrócić zakupy zrobione on-line, to zwrot otrzymasz tą samą drogą, którą dokonano zakupu. Zakupy opłacone za pobraniem będą zwrócone na numer konta podany na formularzu zwrotu.

Jeśli zakupy były zrobione w sklepie stacjonarnym to zwrot będzie zrobiony w tej samej formie, w której odbyła się płatność.

Czy muszę mieć ze sobą dowód sprzedaży przy zwrocie w butiku?

Najlepiej, gdyby dowód zakupu był dołączony do zwrotu, jednak nie jest on niezbędny. Najważniejszy jest wypełniony formularz zwrotu.

Czy mogę wymienić przedmioty na inny kolor/rozmiar/model?

Wymiany są możliwe, ale tylko w przypadku zmiany rozmiaru lub koloru. Wtedy wystarczy napisać do nas maila z informacją na co ma być wymiana (sprawdzimy wtedy czy dany produkt jest dostępny), a następnie wysłać do nas paczkę z produktem na adres:

MINOU Cashmere
Ul. Poznańska 3/13
00-680 Warszawa

Bardzo nam pomoże dołączona karteczka z numerem zamówienia i informacją na co ma być wymieniony produkt. Nie musisz załączać paragonu zakupu.
Paczka może być nadana przy pomocy dowolnej firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej.
Po otrzymaniu przesyłki nadamy paczkę z wymienionym produktem.

Sprawa ma się jednak inaczej z wymianą modelu. Niestety, w tym przypadku konieczne jest wykonanie zwrotu produktu i zakup kolejnego.

Czy mogę zwrócić przedmioty przecenione?

W przypadku każdego zakupu w naszym sklepie zarówno internetowym jak i stacjonarnym obowiązuje 14-dniowe prawo zwrotu.

Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy po zwróceniu zamówienia?

Zwrot pieniędzy odbywa się w terminie nieprzekraczającym 14 dni, ale najczęściej zwrotu środków dokonujemy od razu po otrzymaniu paczki ze zwracanymi produktami.

Dokument sprzedaży, czyli paragon lub faktura, są zawsze włożone do paczki. 
Jeżeli chcesz wysłać komuś prezent i nie chcesz, żeby znajdował się tam paragon to zaznacz pole „Pakowanie na prezent” a w adresie dostawy podaj dane obdarowywanej osoby. Wtedy prześlemy dowód zakupu na Twojego maila.

W jaki sposób dostarczony zostanie do mnie dokument sprzedaży?

Masz dodatkowe pytania?

Napisz do nas na:
sklep@minou.pl

lub zadzwoń pod numer:
+48 690 120 096

Pracujemy w godzinach 12:00 – 19:00 od poniedziałku do piątku.